2018. szeptember 16., vasárnap

Tökmagos, medvehagymás pogácsa



 Hozzávalók:

  • 10 dkg zabpehelyliszt, 
  • 10 dkg hajdinaliszt,
  • 5 dkg tökmagliszt, 
  • 1 mk só, pici bors, 
  • 8 dkg jászvaj vagy kókuszzsír, 
  • 1dl mandulatejszín 
  • 1 egész tojás ,
  • 2, 5 dkg élesztő, 
  • 50 ml víz, pici méz
  • apróra vágott medvehagyma pici kókuszolajjal összekeverve,
  • 1 tojássárgája
  • tökmag a tetejére.
Az élesztőt a langyos vízbe raktam, hagytam, hogy dolgozzon. Addig a folyékony összetevőket össze kevertem, és kimértem a liszteket, majd a folyékonyhoz először a felfuttatott élesztőt tettem, aztán a lisztkeveréket, összedolgoztam, kicsit ragadós lesz a tészta, jó 40 percig hagytam állni, aztán zablisztes nyújtófelületre kiraktam kicsit átdolgoztam, hogy ne legyen ragacsos. Ezután kinyújtottam, rákentem az olajas medvehagymát és először fentről lefele, majd lentről felfele, jobbról, balról összehajtogattam a tésztát,négyzetre. Ismét kinyújtottam, kiszaggattam pogácsa szaggatóval tetejére tojássárgája, tökmag került. Sütőpapíros tepsibe sorakoztattam, előmelegített sütőben 170 fokon kb 15 perc alatt készre sütöttem.

Ugyanaz csak sajttal és többféle maggal a tetején:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése